Ades 2 – Katılımcılar
Ali Aycan KOLUKISA, Yrd. Doç. Dr.
Nevşehir Üniversitesi, TÜRKİYE
Japonca Öğretiminde Düşünme Fillerinin “te iru” Formu
Alihan HAVUŞ, Dr.
St. Petersburg State University, RUSYA
Başlangıç Seviyesinde Yabancılar için Pratik Rus Dili Grameri Öğretim Metodları ve Yaklaşımları
Amir KHALILZADEH, Yrd. Doç. Dr.
Salmas Branch, Islamic Azad University, İRAN
Teaching a Foreign Language Involves Teaching Its Culture
Ana JOVANOVIĆ, Dr.
Konfüçyus Enstitüsü, SIRBİSTAN
Similarities and Differences in Conceptualizing “Heart” in Chinese and Serbian and Their Practical Use in Language Teaching
Ashutosh ANAND, Yrd. Doç.
Jawharlal Nehru University, HİNDİSTAN
Proverb and Antiproverb
Asif SALEEM, Araş. Gör. Dr.
Islamia University of Bahawalpur, PAKİSTAN
The South-Asian Diaspora and the learning of Urdu as a Foreign Language
Barış KAHRAMAN, Araş. Gör.
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, TÜRKİYE
Türkçe-Japonca Çevirilerdeki Fiillerinin Kullanımı Üzerine Bir Çalışma
Candan K. GİRAY, Araş. Gör.
Erciyes Üniversitesi, TÜRKİYE
Kore’de ve Türkiye’de Doğumla İlgili Gelenek- Göreneklerin Dile Yansıması
Claudia BERGER, Okutman
Geneva University, İSVİÇRE
Simultaneously Learning Chinese and Japanese as Third Languages: Synergy or Futility?
Derya A. SAKAUE, Yrd. Doç. Dr.
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, TÜRKİYE
Türkçe-Japonca Çevirilerdeki Fiillerinin Kullanımı Üzerine Bir Çalışma
Eda Havva TAN, Araş.Gör.
Karadeniz Teknik Üniversitesi, TÜRKİYE
Dil Kültür Bağlamında Viktoriya Tokareva’nın Öykülerinde Aforizmaların Yeri
Eyüp SARITAŞ, Yrd. Doç. Dr.
İstanbul Üniversitesi, TÜRKİYE
Sarı Uygur Toplumunda Dil Kültür İlişkisi Hakkında Bir İnceleme
Fatemeh JAFARI
Imam Khomeini International University, İRAN
Intercultural Obstacles in Foreign Language Teaching: the Case of Farsi as a Foreign Language (FFL)
Francesco Saverio VITUCCI
Ca’ Foscari University – Catania University, ITALY
Using Tv Streaming News in the Japanese Language Classroom: How to build a Multimedia Didactic Unit
Gamze ÖKSÜZ, Yrd. Doç. Dr.
Gazi Üniversitesi, TÜRKİYE
Rusya’daki Sosyo-Kültürel Değişimlerin Dil Üzerindeki Etkilerine ve Rusçanın Geçirdiği Gelişim Aşamalarına Genel Bir Bakış
Hacali NECEFOĞLU, Prof. Dr.
Kafkas Üniversitesi, TÜRKİYE
Rus Dili Öğretiminde Edebi Çevirilerin Kullanımı
Hong QIU, Okutman, Dr.
Tianjin Normal University, ÇİN
The Influence of Orhan Pamuk and His Works in China
Hurşid İSAYEV, Prof. Dr.
Kafkas Üniversitesi, TÜRKİYE
Rus Dili Öğretiminde Edebi Çevirilerin Kullanımı
Jun ARISUE
Kenyatta University, KENYA
An Attempt to Create Can-do Statements for the Text Chat Activity in Japanese
Laurie CHOU, Okutman
University of South Africa, SOUTH AFRICA
Using Audio Recordings in the Teaching of Foreign Languages
Malahat Shabani MINAABAD
Payam-e-Nour University, İRAN
The Effect of Genre-Based Pedagogy on Foreign Language Learners’ Listening Comprehension
Mamuna GHAN, Prof. Dr.
Islamia University of Bahawalpur, PAKİSTAN
The South-Asian Diaspora and the learning of Urdu as a Foreign Language
Mehdi SOLHI
İstanbul Üniversitesi, TÜRKİYE
Popularity of Turkish Media and its Effect on Turkish Language Learning of Azerbaijani Minority in Iran
Min ji YANG, Okutman
Erciyes Üniversitesi, TÜRKİYE
Kore Halk Edebiyatında Ruh ile İlgili İnançlar
Muhammad ASİF, Dr.
Islamia University of Bahawalpur, PAKİSTAN
The South-Asian Diaspora and the learning of Urdu as a Foreign Language
Mustafa ÇETİN, Dr.
İstanbul Kültür Üniversitesi, TÜRKİYE
Türkçe’de Yeterlik ve Gereklik Kipinin Kullanımında Ortaya Çıkan Gelişmeler ve Yabancılara Türkçe Öğretimine Yansımaları
Nihan Karakuş HARMANCI, Araş. Gör.
Erciyes Üniversitesi, TÜRKİYE
Kore’de Kutlanan Özel Günlerin Dil Kültür Açısından İncelenmesi
Nilay ÇALŞİMŞEK, Araş. Gör.
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, TÜRKİYE
Edebi Eserlerin Yabancı Dil Öğretimindeki Rolü
Nurengiz EŞKİ
Bakü Slavyan Üniversitesi, Azerbaycan
Azerbaycan ve Türkiye Türkçesi ve Rus Dilinde “Baba” Bileşeni İçeren Deyimler
Omid Shokri KALEHSAR
İstanbul Üniversitesi, TÜRKİYE
Popularity of Turkish Media and its Effect on Turkish Language Learning of Azerbaijani Minority in Iran
Pengfei CHEN, Doç.
Tianjin Normal University, ÇİN
What to Teach about Chinese Characters to Foreigners – Discussion on the content of teaching Chinese characters to foreigners
Rahmat Noor HANİM, Dr.
University Technology Mara, SINGAPORE
Using Movies In The Writing Classroom: A Case Study Of Malaysian ESL Learners
Ravinder N. MENON, Prof. Dr.
Jawaharlal Nehru University, HİNDİSTAN
Cultural Peculiarities of Similes
Riaz HUSSAİN, Dr.
Islamia University of Bahawalpur, PAKİSTAN
The South-Asian Diaspora and the learning of Urdu as a Foreign Language
Salu D’ SOUZA, M.A.
National Institute of Technology Karnatak, INDIA
The Use Of Technology In The Teaching Of Foreign Language
Selin TEKELİ, Araş. Gör.
Erciyes Üniversitesi, TÜRKİYE
Rus ve Türk Dillerinin Etkileşmesiyle Ortaya Çıkan Egzotik Kelimeler
Sevil KARDEŞ
İstanbul Üniversitesi, TÜRKİYE
Milli Kültür Simgesi Olarak Nasreddin Hoca
Shashikantha KOUDUR, Dr.
National Institute of Technology Karnataka (NITK), INDIA
The Use Of Technology In The Teaching Of Foreign Language
Shih-Ching HUANG
Durham University, İNGİLTERE
Issues of the Claimed Exam-style Practice and Chinese-English Translation in the Reading Comprehension Task in the Textbook of Edexcel Chinese for AS
Suhail Ahmad FAROOQI, Dr.
Jamia Millia Islamia University, HİNDİSTAN
Fiction Writer as Translator (With reference to Q.A. Haider and Abdullah Husain)
Tatsuya SAKAUE, M.A.
Hiroshima University, Japan
CORPUS-Assisted Language Learning: a new approach to CALL for teaching Japanese using N-gram expressions
Vladimir G. BUDAY, Öğretim Görevlisi
Erciyes Üniversitesi, TÜRKİYE
Language Policy And Foreign Language Teaching
Yasemin KILINÇARSLAN, Yrd. Doç. Dr.
Fırat Üniversitesi, TÜRKİYE
‘Çin’ Dilinin Çocuklara Öğretimi Sürecinde Kullanılan Animasyon Filmlerde Sinemasal Tasarım
Yoko NIIMI, M.A.
Nagoya University, Japan
CORPUS-Assisted Language Learning: a new approach to CALL for teaching Japanese using N-gram expressions
Yoshiko MURAKI
The Turkish Japanese Foundation Culture Center, TURKEY
An Attempt to Create Can-do Statements for the Text Chat Activity in Japanese
Yuan ZHANG
Okan Üniversitesi, TÜRKİYE
The Comparisons of Similarities & Differences of News Languages in Turkish and Chinese
Yuji OBATAYA, Okutman
Geneva University, İSVİÇRE
Simultaneously Learning Chinese and Japanese as Third Languages: Synergy or Futility?
Yukiko KONDO, Okutman
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, TÜRKİYE